Veelgestelde vragen over MijnZGV

Gebruik van MijnZGV

MijnZGV is voor iedereen die als patiënt geregistreerd staat bij Ziekenhuis Gelderse Vallei.

In MijnZGV kunt u uw ziekenhuisagenda en delen van uw medisch dossier bekijken, heeft u toegang tot online zorg en kunt u uw persoonlijke gegevens bekijken en (deels) wijzigen.

Is er sprake van spoed? Bel dan 112 of uw huisarts. MijnZGV is niet geschikt voor acute zorgvragen.

Ja, u kunt MijnZGV gebruiken op iedere computer, tablet of smartphone die verbinding heeft met het internet.

MijnZGV werkt op alle bekende internetbrowsers. Zoals Internet Explorer, Mozilla, Firefox en Google Chrome.

Van de DuckDuckGo privacy browser op Android is bekend dat deze momenteel niet geschikt is om in te loggen met uw DigiD.

Via de standaard Samsung browser is inloggen via de DigiD-App op diezelfde Samsung telefoon niet mogelijk door een issue bij DigiD. Het advies van DigiD is om Google Chrome als standaard browser in te stellen op uw telefoon. Ook bij het activeren van de MijnZGV-app kunt u hier tegenaan lopen.

Dit kunnen verschillende medewerkers van het ziekenhuis zijn, afhankelijk van uw vraag en of u deelneemt aan een eZorgpad. Meestal heeft u contact met een medewerker van de polikliniek of met iemand van uw behandelteam.

Uw behandeling is niet afhankelijk van MijnZGV. U bent ook niet verplicht om MijnZGV te gebruiken. Wél heeft het gebruik van MijnZGV een aantal voordelen. Het kan ervoor zorgen dat u meer eigen regie over uw behandeling krijgt, doordat u meer inzicht heeft in uw medische gegevens en, als u gebruikmaakt van eZorg, zelf actief aan de slag kunt gaan met uw gezondheid.

Als u na 1 januari 2017 bent behandeld in Ziekenhuis Gelderse Vallei, dan zijn uw gegevens beschikbaar in MijnZGV. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in MijnZGV.

  • Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens? U kunt sommige persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen in MijnZGV, of via de aanmeldzuilen in het ziekenhuis.

  • Heeft u een medisch-inhoudelijke vraag, bijvoorbeeld over een uitslag of de inhoud van een brief? Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de informatie betekent. Heeft u een dringende medische vraag die niet kan wachten tot uw volgende afspraak? Bel dan met (0318) 43 43 45 (maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur).

  • Heeft u een andere vraag? Bel dan (0318) 43 43 45 (maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur).

U kunt de in MijnZGV getoonde gegevens in een gestructureerd format downloaden via de knop 'Download Mijn Dossier'. De download levert een samengestelde zip-file. De files zijn tekstfiles in het zogenaamde json formaat. Deze files zijn bijvoorbeeld te openen met het programma Wordpad.

Inloggen in MijnZGV

U heeft nodig:

  • een computer, tablet of smartphone met internetverbinding
  • een telefoonnummer (vast of mobiel)
  • een geldig DigiD met extra sms-functie of de DigiD-app. U vraagt de sms-functie aan via de website van DigiD. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag is verwerkt. De DigiD-app kunt u downloaden in de officiële stores. 


Inloggen in MijnZGV gaat via DigiD. Dat kan op 2 manieren: DigiD met extra controle via sms, of de DigiD-app.

Inloggen met extra sms-controle gaat als volgt:

  • ga naar www.geldersevallei.nl/mijnzgv
  • vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in
  • direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u definitief in. U komt dan op de startpagina van MijnZGV.

Logt u in via de DigiD-app?

  • ga naar www.geldersevallei.nl/mijnzgv
  • vul uw DigiD-gebruikersnaam in
  • scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt
  • vul de pincode in op uw telefoon. U bent daarna definitief ingelogd en komt op de startpagina van MijnZGV.

Heeft u nog geen DigiD, of geen DigiD met extra sms-controle? Of wilt u informatie over de DigiD-app? Ga dan naar de website van DigiD. Hier kunt u ook uw telefoonnummer toevoegen of wijzigen en een nieuwe gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en de extra controle via sms is verwerkt.  

DigiD

Heeft u problemen met inloggen die geen technische oorzaak hebben? Dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem met uw DigiD. Kijk op de website van DigiD voor een oplossing.

Ik wil inloggen met mijn DigiD op digid.nl, maar kom op een wit scherm of op een pagina met een algemene foutmelding van de browser. Wat is er aan de hand?

Waarschijnlijk voldoet de software op uw computer of mobiele apparaat niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Vanaf13 mei 2019 is het niet meer mogelijk in te loggen met DigiD als u gebruik maakt van een verouderd besturingssysteem. U kunt daarom met uw huidige apparaat niet meer inloggen met uw DigiD.

Welk besturingssysteem is nodig?

Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet u minimaal beschikken over één van de volgende besturingssystemen:
Voor uw computer: 

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Voor mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet u uw browser updaten naar de meest recente versie. 

Hoe kan ik controleren of mijn besturingssysteem en software voldoen aan de minimale eisen?

U kunt op deze websitepagina controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen. Ziet u hier twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kan ik doen?

Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.

Mogelijk staat u niet als patiënt bij ons geregistreerd of ontbreken er gegevens die nodig zijn om in te kunnen loggen. U kunt zich als patiënt laten registreren of uw gegevens compleet maken door een e-mail te sturen naar MijnZGV@zgv.nl. Via dit e-mailadres is het ook mogelijk om een vraag te stellen. U kunt uw gegevens ook bij de inschrijfbalie in het ziekenhuis compleet laten maken. Neem hiervoor uw geldige legitimatie- en verzekeringsbewijs mee.

U kunt een (nieuwe) gebruikersnaam of wachtwoord aanvragen op de website van DigiD. Het duurt een aantal werkdagen voordat uw aanvraag is verwerkt.

Ja, u kunt alleen inloggen in MijnZGV via DigiD met extra sms-functie of via de DigiD-app. Op deze manier is veilig gebruik van MijnZGV zoveel mogelijk gegarandeerd.

De sms-functie zorgt voor een extra controlestap die de kans op misbruik verkleint. Zo is veilig gebruik van MijnZGV zoveel mogelijk gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op de website van DigiD.

Ja, dat kan. Ga voor informatie over inloggen met de DigiD-app naar de website van DigiD.

Deze melding ontstaat als er een fout plaatsvindt op de server en wanneer een link wordt gebruikt die al eerder is aangeklikt. Sluit daarom de pagina, verwijder de geschiedenis en start opnieuw op.

MijnZGV voor kinderen

Lees hier alles over MijnZGV voor kinderen. 

Veiligheid en privacy

Ziekenhuis Gelderse Vallei voldoet aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens via internet. Wij doen er alles aan om uw gegevens maximaal te beschermen. Wij nemen verschillende maatregelen voor informatiebeveiliging. Zo controleren experts regelmatig of onze website veilig is. Met onze maatregelen maken wij de kans dat uw MijnZGV gehackt zou kunnen worden, zo klein mogelijk.

Al het elektronisch verkeer tussen Ziekenhuis Gelderse Vallei en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Door de inlogcombinatie van DigiD en extra controle via sms of DigiD-app, is de kans zeer klein dat uw MijnZGV gehackt zou kunnen worden.

Alleen uzelf kunt inloggen in MijnZGV. Inlog via DigiD met extra sms-controle is strikt persoonlijk. Als u ingelogd bent via DigiD met extra controle via sms dan kan niemand anders hierin meekijken.

U kunt zelf veel doen om MijnZGV veilig te gebruiken en daarmee misbruik door anderen zoveel mogelijk te voorkomen:

  • zorg ervoor dat de computer, tablet en/of smartphone waarop u inlogt in MijnZGV goed is beveiligd
  • log uit als u MijnZGV niet actief gebruikt en sluit daarna de internetbrowser
  • zorg ervoor dat onbevoegde anderen geen toegang hebben tot uw scherm en daarmee tot uw gegevens. Dat kunt u bijvoorbeeld doen door uw computer te vergrendelen als u ervan wegloopt.
  • ga zorgvuldig om met uw medische gegevens. Berg afdrukken uit uw medisch dossier goed op en denk na over wat u deelt met anderen. Ziekenhuis Gelderse Vallei raadt het af om medische gegevens te delen op sociale media.
  • bekijk tips voor veilig gebruik van DigiD

U kunt via MijnZGV een afspraak maken voor bloedprikken. U kunt ook uw afspraken bekijken in MijnZGV. Helaas is het maken of wijzigen van andere afspraken nog niet mogelijk. 

Een wijziging is direct zichtbaar in MijnZGV. MijnZGV toont dus de meest actuele datum en tijd van uw afspraak. U wordt over een wijziging ook gebeld, of u ontvangt een brief.

Ja, maar alleen als u heeft aangegeven een herinneringsmail te willen ontvangen. U ontvangt die dan 3 dagen vóór uw afspraak in Ziekenhuis Gelderse Vallei.

Krijgt u op dit moment nog geen herinneringsmail, en wilt u die in de toekomst wél ontvangen? Dan kunt u dit doorgeven bij de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Medisch dossier

Online inzage in uw medisch dossier betekent dat u via internet delen van uw medisch ziekenhuisdossier kunt bekijken. Zoals brieven over uw medische situatie aan uw huisarts of andere zorgverleners, en uitslagen van bloed- en urineonderzoek. Deze uitslagen kunt u inzien vanaf 7 dagen nadat de resultaten bij ons bekend zijn.

U kunt de informatie in uw medisch dossier terugkijken tot 1 januari 2017. Gegevens van vóór 1 januari 2017 staan niet in uw online medisch dossier. U kunt uw online medisch dossier alleen bekijken via een beveiligd deel op de website van Ziekenhuis Gelderse Vallei. Inloggen gaat via DigiD met extra sms-controle of de DigiD-app.

Ziekenhuis Gelderse Vallei vindt het belangrijk dat u uw medisch dossier online kunt bekijken. Het geeft u als patiënt meer inzicht in uw ziekteproces en uw ziektegeschiedenis. Zo bent u beter geïnformeerd en voorbereid op het gesprek met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over de diagnostiek, zorg en behandeling. Het geeft u de mogelijkheid om daarover meer eigen regie te nemen.

U kunt het dossier van uw kind inzien, nadat u het toestemmingsformulier hebt ingevuld. Het is niet mogelijk om het dossier van bijvoorbeeld uw partner in te zien.

Nee, op dit moment is het niet mogelijk om iemand anders in uw MijnZGV en in uw medisch dossier te laten kijken.

U kunt resultaten van metingen, laboratoriumuitslagen en uitslagen van serologie, bacteriologie, radiologie, pathologie en endoscopie (alleen verslagen long en MDL) bekijken. Dit kan vanaf 7 dagen nadat uitslagen bij ons bekend zijn. U kunt ook brieven bekijken die door zorgverleners van Ziekenhuis Gelderse Vallei zijn opgesteld.

Dit kan vanaf 7 dagen nadat de uitslag van een onderzoek bij ons bekend is. Hoe lang het precies duurt, hangt af van het type onderzoek dat is gedaan. Wij adviseren u om regelmatig in MijnZGV te kijken of uw uitslag al zichtbaar is.

Door uitslagen vertraagd te tonen in MijnZGV, krijgt Ziekenhuis Gelderse Vallei de kans om gevoelige resultaten eerst persoonlijk aan u te vertellen, voordat u ze in uw online medisch dossier ziet staan. En zo kunnen we resultaten indien nodig eerst intern bespreken binnen het team van zorgverleners.

Als u uw medisch dossier niet online wilt bekijken, hoeft u niet in te loggen in MijnZGV. U bent niet verplicht om MijnZGV te gebruiken. Uw behandeling is er niet van afhankelijk.

Bij uw volgende afspraak vertelt uw behandelaar wat de uitslagen betekenen. Kunt u daar niet op wachten? Bel dan met (0318) 43 43 45 (maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur).

Online zorg

Online zorg biedt digitale toepassingen voor zorg. Zoals eZorgpaden en het beeldconsult (beeldbellen met uw arts via een beveiligde verbinding van het ziekenhuis).

 
Via MijnZGV heeft u toegang tot onze online zorg: eZorg. Log in in MijnZGV en klik op 'online zorg', daar vindt u de toegang tot uw eZorg zorgpad(en). Wanneer een eZorgpad bij uw behandeling hoort, ontvangt u via e-mail een uitnodiging van uw behandelteam met gegevens om in te loggen.

Vragen over eZorg kunt u telefonisch stellen aan uw behandelaar. Bijvoorbeeld vragen over inloggen of gebruik van eZorg.

Persoonlijke gegevens

Uw e-mailadres, telefoonnummer, huisarts, apotheek en tandarts kunt u zelf wijzigen. U kunt deze gegevens ook wijzigen bij 1 van de aanmeldzuilen in het ziekenhuis. Andere persoonlijke gegevens kunt u niet zelf wijzigen. Wij krijgen deze door vanuit de gemeentelijke basisadministratie.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om uw zorgverzekeraar toe te voegen of te wijzigen in MijnZGV. U kunt dit doen in het ziekenhuis bij de inschrijfbalie in de centrale hal. 

Andere vraag?

U kunt bellen naar (0318) 43 43 45 (maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur).