Onderzoek naar patiëntervaringen

18 May 2020

Vanaf maandag 18 mei start Ziekenhuis Gelderse Vallei een onderzoek naar patiëntervaringen. Door middel van dit onderzoek krijgen we meer inzicht in de wijze waarop onze (volwassen) patiënten onze zorg ervaren. Dit vinden we belangrijk omdat we daarmee beter kunnen beoordelen wat goed gaat en waar we kunnen verbeteren. Ziekenhuis Gelderse Vallei neemt deel aan het ‘patiënten feedback onderzoek’ dat vanuit de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuis (NVZ) wordt gefaciliteerd. Ziekenhuis Gelderse Vallei is één van de 14 deelnemende ziekenhuizen.

Patiënten van alle vakgroepen, met uitzondering van kindergeneeskunde en de spoedeisende hulp, worden benaderd voor dit onderzoek. Dit zijn patiënten die vóór de coronaperiode ons ziekenhuis bezochten. De patiëntgegevens blijven uiteraard allemaal anoniem.

Vragenlijsten

De patiënten krijgen per e-mail een vragenlijst toegestuurd. Er zijn 2 verschillende vragenlijsten: één over onze klinische en één over onze poliklinische zorg. Onderwerpen op deze vragenlijsten zijn onder andere:

  • toegankelijkheid
  • ervaren effectiviteit van de behandeling
  • betrouwbaarheid van de artsen
  • mate van invloed op de besluitvorming
  • het respect voor voorkeuren van de patiënt
  • begrijpelijkheid van de informatie
  • ondersteuning bij zelfzorg/herstel en familieparticipatie
  • vragen over voeding en bewegen

Patiënten hebben 3 weken de tijd om de vragenlijst in te vullen.

Vragen

Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Expoint. Neem voor vragen over dit onderzoek contact op via ons contacformulier.

Nieuwsoverzicht