Huisartsenservicebureau wordt verwijzerscentrum
Een goede band tussen verwijzers en ziekenhuis komt de patiëntenzorg ten goede. Ziekenhuis Gelderse Vallei wil daarom de band met verwijzers verstevigen. Per 1 oktober komt er een verwijzerscentrum. Dit komt in de plaats van het huisartsenservicebureau.
Uitgangspunt hierbij is dat er 1 aanspreekpunt (1 telefoonnummer, 1 mailadres) is voor verwijzers, zodat zij niet voor iedere vraag zelf moeten uitzoeken bij wie zij terecht kunnen maar dat dit binnen het ziekenhuis voor hen wordt uitgezocht. Het verwijzerscentrum is hèt aanspreekpunt voor verwijzers. Voor medisch inhoudelijke vragen kunnen verwijzers uiteraard rechtstreeks de betreffende medisch specialist aanspreken.
Bereikbaarheid
Het verwijzerscentrum is te bereiken via (0318) 43 56 58 en verwijzerscentrum@zgv.nl.
Met vragen, complimenten, knelpunten, klachten, nieuws en adreswijzigingen kunt u vanaf nu contact opnemen met het verwijzerscentrum.
Taken verwijzerscentrum
De taak van het verwijzerscentrum is zorg te dragen voor een optimaal verwijsproces en goede communicatie met verwijzers door:
- het verbeteren van de netwerksamenwerking
- te zorgen voor een goede inrichting van ZorgDomein
- transmurale communicatie, zoals e-Medisein
- een landingspunt te zijn voor transmurale vragen en knelpunten
- schakelpunt/intermediair te zijn tussen verwijzers en ziekenhuis
- de organisatie van netwerkbijeenkomsten
Functionarissen
De volgende functionarissen zijn betrokken bij het verwijzerscentrum:
- manager strategische allianties
- functioneel en applicatiebeheerder ZorgDomein
- verwijzerscentrummedewerker
- communicatieadviseur