Ondersteuning patiënten met digitale zorgvragen
Inloggen in het patiëntenportaal ‘MijnZGV’, beeldbellen of thuismonitoring: digitale zorg wordt steeds normaler. Maar als dat even niet lukt? Dan kunnen patiënten met hun vragen over het gebruik van de digitale hulpmiddelen van Ziekenhuis Gelderse Vallei terecht bij het MijnZGV-loket (in het ziekenhuis) of de Helpdesk Digitale Zorg (thuis).
Digitalisering is niet meer weg te denken uit de zorg. Patiënten van Ziekenhuis Gelderse Vallei kunnen bijvoorbeeld thuis inloggen in het online patiëntenportaal MijnZGV. Hier kunnen zij hun medisch dossier bekijken, afspraken inzien of soms ook maken. Ook is het mogelijk om vanuit huis te beeldbellen met een zorgverlener.
Hulp bij digitale zorgvragen
Marjolein de Jong, voorzitter raad van bestuur: ‘In ons ziekenhuis zien we dat steeds meer patiënten gebruik maken van de digitale mogelijkheden. Op deze manier krijgen zij steeds meer regie over hun eigen zorgproces. Maar wij begrijpen ook dat deze middelen niet voor iedereen eenvoudig zijn. Daarom helpen wij patiënten die bijvoorbeeld vragen hebben over MijnZGV, het inloggen met DigiD of het downloaden van de app graag goed op weg.’
MijnZGV-loket in centrale hal van het ziekenhuis
Het MijnZGV-loket is gevestigd in de centrale hal van het ziekenhuis, in het glazen kantoor achter de aanmeldzuilen. Nel Verheul, medewerker van het MijnZGV-loket: ‘Als patiënten in het ziekenhuis zijn en een vraag hebben over onze digitale middelen, dan kunnen zij van maandag tot en met vrijdag bij ons binnenlopen.’
Helpdesk Digitale Zorg vanuit huis te bereiken
Wanneer patiënten thuis zijn en een digitale vraag hebben, dan is de Helpdesk Digitale Zorg van maandag tot en met vrijdag (09:00 – 17:00 uur) te bereiken via 085-130 45 75. Of via de mail: info@helpdeskdigitalezorg.nl.