Veilig mailen, juist nu
Ziekenhuis Gelderse Vallei gaat over op beveiligd mailen via Zivver, omdat de huidige kanalen, zoals onbeveiligde e-mail of fax kwetsbaar zijn. De oorspronkelijke planning was over te gaan in mei, maar dit bleek niet haalbaar. Vanaf 22 september 2020 wordt Zivver in gebruik genomen.
We gaan de applicatie Zivver gebruiken omdat:
- we juist nu absoluut veilig willen mailen
- de tool makkelijk in gebruik is
- veilig mailen vanaf mei 2020 wettelijk verplicht is
Via de applicatie Zivver worden berichten met vertrouwelijke inhoud, zoals patiëntgegevens, BSN-nummers en andere gevoelige data, versleuteld verzonden. Alleen de verzender en de ontvanger kunnen bij de informatie.
Wat merkt u van Zivver
U krijgt berichten van het ziekenhuis met privacygevoelige inhoud in uw mailbox. Als u zelf geen Zivver gebruikt, staat er een link in de mail. Door erop te klikken opent een scherm waarmee de code wordt opgevraagd. Na het invoeren van een SMS-code of een toegangscode kunt u het bericht lezen (two factor authentication (2FA)). De SMS-code ontvangt u op uw smartphone of via een aparte e-mail.
Geen account? Geen probleem
Let op: het is niet nodig dat u zelf een account bij Zivver aanmaakt. Ook zonder account kunt u het mailverkeer van Ziekenhuis Gelderse Vallei via de 2FA openen, lezen en erop reageren.
Groepsmailbox
Sommige zorgverlenerspraktijken ontvangen hun e-mails in een groepsmailbox. Ook dat kan met Zivver.
Actueel mailadres en telefoonnummer nodig
Het is belangrijk dat u (wijzigingen in) uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer direct aan ons Huisartsenservicebureau doorgeeft. Dan kunnen wij veilig met u blijven communiceren.